Transfers section

Discussion in 'The Transfer List' started by Meister, Jan 31, 2017.

  1. Meister

    Meister Meister Staff Member

    [​IMG]
     
    jw- likes this.
  2. UEA_Hornet

    UEA_Hornet First Team Captain

    Seems like Gino has Fluminese over a barrel. They're in debt and can't pay staff or Udinese an instalment they're owed for a player. So we've withheld the Richarlison sell on and seem to have now secured the rights to one of their talented youngsters as well as we have knowledge of their debt issues.
     
    magic likes this.
  3. The undeniable truth

    The undeniable truth Squad Player

    Time for Gino to get the cheque book out and buy us our very own Brazilian feeder club !
     
  4. Jossy

    Jossy Reservist

    Using the fee received by Fluminense stated in the article posted above by Magic (3.75m Euros - roughly £3.3m), we can work out the alleged Richarlison transfer fee that Everton paid us:

    It's widely accepted we paid Fluminense approximately £11.5m.

    Brazilian sports media company, Globo Esporte, stated that the sell on fee owed to Fluminense was 10% of the profit made, not the overall fee:

    https://globoesporte.globo.com/fute...s-e-assina-como-novo-reforco-do-everton.ghtml
    Translated from this article - "...according to the agreement reached in the transfer a year ago, the Tricolor would have been entitled to 10% of the difference between what was paid and what could be received by the English team."

    Assuming my maths is correct, £3.3m is 10% of £33m.

    If £33m was the difference/profit, then the total fee paid by Everton (before any additional add-ons) was this figure plus our original fee of £11.5m.

    Therefore, Everton paid an initial sum of £44.5m.
     
  5. UEA_Hornet

    UEA_Hornet First Team Captain

    Alternatively, as the article you quoted from in the middle says the fee was £45m, the people who wrote it have just reverse-engineered the sell on clause value from that?
     
  6. Jossy

    Jossy Reservist

    Maybe. But Globo Esporte, being a Brazilian sports media company and having their journalists closer to/ITK with Brazilian teams, carried more weight for me than a scouse-friendly journo from the Liverpool Echo.

    I guess the truth will out one day. This just seemed interesting, as the third party in this little saga appeared to back-up the Watford side of the story, not the Everton one.
     

Share This Page